Jef & Marco's Cuptava

Jef en Marco, twee sympathieke broers, zijn de uitvinders van Cuptava: een overheerlijk stuk crèmetaart in een handig bekertje met een lepel. Wij mochten Jef en Marco begeleiden in hun eerste stappen van productontwikkeling naar een merkproduct en ondersteunden hen met een uniek verpakkingsconcept, branddesign en doelgerichte communicatiemiddelen.

Unieke sleeveverpakking

De uitdaging was om een verpakking te ontwikkelen voor een rond bekertje met lepel. Jeffrey en Marco wensten een klassieke sleeveverpakking, maar dat was volgens ons niet de juiste oplossing.

Daarom ontwikkelden we een kartonnen sleevebanderol met lepelhouder om over het bekertje te schuiven. De banderol is verlijmd en wordt plat van de drukkerij aan de klant geleverd. Die plooit de sleeve open, schuift hem over de beker en plaatst de lepel erin.

Dit unieke systeem biedt verschillende voordelen:
• De verpakking hoeft niet verwijderd te worden om te eten.
• Het transparante deksel blijft vrij en laat de lekkere topping zien.
• De lepel is zichtbaar geïntegreerd.
• De ronde opening laat de crème- en koeklaagjes zien.
• De beker blijft ruimtebesparend stapelbaar.

Flavours your day ... wherever you are

Cuptava-cream-cakes zijn tegenwoordig verkrijgbaar in vijf smaken: Mango-Latin, Strawberry-Pop, Caramel-Sardana, Choclate-Twist en Speculaas-Orange-Fusion. Jef, Marco en hun medewerkers ontwikkelen momenteel nieuwe smaken om hun gamma uit te breiden. De lekkere Cuptava-cream-cakes worden diepgevroren aangeleverd en in de koeling aan de klanten aangeboden.

CUPTAVA-branddesign

De brand en corporate identity voor Cuptava omvatte het logodesign, de huisstijl en de bijbehorende communicatiemiddelen. De tijdloze en elegante opmaak in combinatie met een opvallende typografische mix geeft het logo een unieke merkidentiteit.

Deze onderscheidende positionering zet zich voort in het verpakkingsdesign. Het logo vormt met zijn typische zwart-witlook een mooi contrast met de frisse kleur van de verschillende smaken en geeft de verpakking zo een opvallende stijl. En een groeiende onderneming heeft natuurlijk ook een vervoermiddel nodig: de Cuptava-vrachtwagen is smaakvol op weg!

"Wij waren opzoek naar een bedrijf voor onze nieuwe slagroom taartjes "Cuptava". Na een lange zoektocht voor deze complexe opdracht kwamen wij bij Smart-Design in Hasselt terecht. Ze begrepen direct wat wij wilden. Met het gehele traject van verpakking en promotiemateriaal hebben zij ons geweldig geholpen. Ze hebben ontzettend veel ervaring in de Food sector wat verpakkingen betreft. Alles werd perfect op maat gemaakt zodat het in de alreeds bestaande verpakkingen paste. Bij deze willen wij Jef en Marco van het bedrijf Cuptava Kerstin en haar team bedanken en zullen zonder twijfel in de nabije toekomst weer met Smart-Design samenwerken."

Met ambachtelijke groet, Jeffrey Deckers

Twee broers met passie

Jeffrey en Marco Deckers groeiden op in het stukje Nederland met de lekkerste Limburgse vlaaien: Zuid-Limburg.
Hun droom? Consumenten de mogelijkheid bieden om waar en wanneer ze wilden te genieten van een lekker stukje taart. Met Cuptava-cream-cakes hebben ze hun droom waargemaakt. De twee broers werken gepassioneerd om hun product in Nederland en België bekend te maken. We zijn trots dat we hen mochten helpen om hun verhaal vorm te geven.


Zestien-Bundersstraat 70
B – 3500 Hasselt


phone: +32 (0) 11- 255 100
mobile: +32 (0) 487 488 501